Ministr průmyslu a obchodu Martin Říman (ODS) senátorům řekl, že novela se týká stovek čerpacích stanic zejména v areálech stavebních firem a zemědělských družstev, kterým pohonné hmoty slouží především pro vlastní potřebu. Novela má podle ministra prodloužit o deset měsíců původní lhůtu na odstranění nedostatků, která uplynula koncem loňského roku. Původní lhůta byla podle Římana nepřiměřeně krátká k odstranění například stavebních nedostatků a vyřízení kolaudace.
Senátor KDU-ČSL Josef Vaculík poznamenal, že mnohé čerpací stanice nejsou klasickými stavbami, ale umožňují výdej nafty na stavbách či na polích. Proti novele se postavila senátorka Soňa Paukrtová (za SOS), podle níž zákon o pohonných hmotách pouze sumarizoval požadavky z jiných platných norem.
Novela má také zrušit povinnost nahlašovat ministerstvu průmyslu a obchodu roční výši prodeje jednotlivých pohonných hmot vždy do 28. února následujícího roku za každou provozovanou čerpací stanici zvlášť. Říman to zdůvodnil tím, že tato povinnost je v praxi obtížně uskutečnitelná.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
