Odklad má podle ministra spravedlnosti Jiřího Pospíšila (ODS) umožnit kvalitní přípravu takzvaného insolvenčního rejstříku, který je nedílnou součástí zákona. Do elektronického rejstříku mají být zapisovány veškeré údaje o jednotlivých fázích konkurzu. Jeho přípravu podle ministra nelze stihnout do 1. července, kdy měl zákon původně začít platit.
"Pro spuštění systému musíme provést několik výběrových řízení, vybrat odpovídající firmu, která dodá celý systém, sestavit, vyzkoušet ten systém a naučit personál s ním pracovat," vysvětlil Pospíšil. Zdůraznil přitom, že k odložení zákona vedly vládu technické problémy a nikoliv nezájmem o změnu konkurzního práva. Současná norma podle něj nefunguje dobře a nedostatečně chrání práva věřitelů.
Insolvenční zákon nahrazuje nevyhovující a nesčetněkrát novelizovaný zákon o konkurzu a vyrovnání. Kromě zrychlení konkurzů má umožnit také ozdravení problémových podniků. Zákon nově zavádí také osobní bankroty pro předlužené lidi a nabízí možnosti jejich oddlužení mimo exekuční režim.
Odklad nevadí ani zástupcům podnikatelů. Generální ředitel Svazu průmyslu Zdeněk Liška již dříve uvedl, že je lepší, aby zákon bezchybně fungoval hned od začátku, než aby se objevily problémy těsně před jeho spuštěním.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
