První blok Temelína je mimo provoz od konce ledna, kdy na něm technici začali s výměnou čtvrtiny paliva za nové a odolnější. Odstávku na zařízení vyvolaly potíže s palivem od americké firmy Westinghouse. V reaktoru se totiž některé palivové soubory deformují více, než se původně předpokládalo.
S výrobou měl blok začít už v závěru března, kvůli úniku asi 1000 litrů mírně radioaktivní vody při tlakové zkoušce se ale odstávka prodloužila o tři týdny. Podle odhadu analytiků den odstávky bloku Temelína stojí přibližně 12 milionů korun.
Letos je na prvním bloku plánována ještě jedna dvouměsíční odstávka. Uskuteční se od srpna do října. Obsluha elektrárny při ní opět vymění čtvrtinu paliva v reaktoru. Zároveň s tím nahradí část vysokotlakého rotoru turbíny za konstrukčně zcela novou. Výkon tisícimegawattového bloku se poté zvýší zhruba o 20 megawatt.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
