Ministerstva se na novém rozdělení musejí shodnout poté, co Evropská komise snížila koncem března České republice příděl emisních povolenek na roky 2008 až 2012. Česko původně požadovalo roční limit na vypouštění emisí oxidu uhličitého ve výši 102 milionů tun ročně. Komise však souhlasila jen s úhrnem ročních povolenek 86,8 milionu tun ročně. To je o 14,8 procenta méně, než ČR navrhovala.
Až se ministerstva životního prostředí a průmyslu a obchodu na zrevidovaném materiálu, do nějž zapracují limit komise, shodnou, budou mít jak zástupci průmyslu, tak nevládní organizace 30 dní na to, aby k němu poslali své připomínky. Po jejich zapracování by se k němu měla vyjádřit vláda a odeslat materiál do Bruselu. To by měla stihnout do konce května.
"Na veřejnost můžeme jít s materiálem až ve chvíli, kdy budeme mít vzájemně odůvodněno, že rozdělení povolenek mezi znečišťovatele je spravedlivé. Je evidentní, že emisních povolenek není žádný nadbytek," říká náměstkyně ministra životního prostředí Rut Bízková.
V loňském roce české podniky vypustily do ovzduší 84 milionů tun oxidu uhličitého. O rok dříve dokonce jen 82 milionů. Ani v jednom případě tak nevyčerpaly roční příděl 97 milionů tun emisí, který komise přidělila Česku na léta 2005 až 2007.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
