Pracovníci elektrárny připojili blok do rozvodné sítě v pátek ve 21:00. "Nyní se jeho výkon stabilizuje na 80 procentech, na kterých budou dva dny probíhat fyzikální testy," uvedl Nebesář. Poté bude blok pracovat na plný výkon.
První blok Temelína odpojili energetici koncem ledna, kdy na něm začala výměna čtvrtiny paliva za nové a odolnější. Odstávku vyvolaly potíže s palivem od firmy Westinghouse. V reaktoru se totiž některé palivové soubory deformují více, než se původně předpokládalo. S výrobou měl blok začít v závěru března. Zařízení ale před opětovným připojením do sítě provázela řada technických problémů.
Nejprve při zkouškách uniklo asi 1000 litrů mírně radioaktivní vody, následně kontrola odhalila zvýšenou vlhkost ve sběracím zařízení generátoru. Prasklo i jedno ze 36 ocelových lan, která zpevňují ochranný obal reaktoru. Událost nijak neohrozila bezpečnost provozu elektrárny, energetici jej vymění při další odstávce v srpnu. Podle projektu může blok fungovat i bez tohoto lana.
Temelín stále vyvolává velké vášně u hornorakouských odpůrců atomu. Ti oznámili, že chtějí v pátek 27. dubna zablokovat deset z 16 hraničních přechodů do Česka. Protesty odvolají jen tehdy, pokud se rakouská vláda ve středu rozhodne učinit proti Česku právní kroky kvůli údajnému nedodržování dohod o Temelínu. Naposledy Rakušané zatarasili společné hranice 11. dubna, kdy demonstrovali na sedmi místech od Dolního Dvořiště po Mikulov.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
