Německý ministr financí Peer Steinbrück, jehož země v tomto pololetí EU předsedá, naléhá společně s Rakouskem na účinná opatření, která omezí nebo výrazně ztíží takzvané karuselové úniky. Obě země jsou však zatím izolované se snahou o výjimku a možnost zavést svůj vlastní model odolnější proti daňovým únikům.
Podvodníci využívají takového mechanismu, který přesouvá povinnost zaplatit daň až na poslední článek v dodavatelském řetězci, místo toho, aby daň platil každý subjekt.
Řada členských států je však ke způsobům boje skeptická, řekla ČTK náměstkyně českého ministra financí Dana Trezziová. ČR se podle ní například obává, aby některé zásahy nevedly zase k jiným únikům nebo vytlačování úniků do zemí, které by příslušná opatření nepřijaly. To by mohlo vést k pohybu nezdaněného zboží a služeb po EU. Systém, který navrhuje Německo, je zároveň náročný pro daňovou správu a poplatníka, uvedla Trezziová.
Německo a Rakousko doufají v zavedení postupu, ve kterém by byly dodávky zboží mezi podniky osvobozeny od DPH, pokud by účtovaná částka přesáhla 5000 eur (140.000 korun). Podniky dosud musejí tuto daň z obratu platit, ale zároveň si mohou odečíst DPH, kterou si odebral dodavatel. Tento systém údajně umožňuje zdánlivé obchody s fingovanými účty. Německé ministerstvo financí soudí, že státní rozpočet tak přichází ročně asi o deset miliard eur.
Neformální ministerské schůzky EU neslouží k přijímání konkrétních závěrů. Převážně z nich vycházejí další náměty pro Evropskou komisi.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
