Podle Doubravy by číslo mělo otevřít oči vládě a šéfům státního podniku Lesy České republiky (LČR), kteří se momentálně snaží vrátit větší část obchodu se státním dřevem pod pravomoc zaměstnanců LČR. "Chceme jim ukázat, že ze třetinové plochy státních lesů se dá vydělat více, než je dnešní příjem LČR z celé jejich plochy," řekl Doubrava MfD.
"Zdůrazňuji, že nejprve chci průhlednou soutěž o pronájem. Do ní bychom mohli nabídnout přibližně jeden a půl miliardy ročně po dobu deseti let," dodal.
Pokud by státní podnik pronajal všechny lesy, mohl by podle Doubravy inkasovat v desetiletém horizontu od všech soukromých nájemců přes 40 miliard korun.
Ministr zemědělství Petr Gandalovič ale o tak dlouhé době nechce zatím ani slyšet. Přesto chystá novinku. Letos chce vyzkoušet pronájem až deseti procent rozlohy státních lesů. Podle Gandaloviče půjde o takzvaný aukční model, který funguje například v Kanadě. Na určité území se vyhlásí veřejná soutěž, v níž rozhodne cena za pronájem. Správa lesa potom přejde na soukromou firmu a státní podnik její činnost kontroluje. Gandalovič chce tendr vypsat prozatím na dva roky, nájemci by se území mohli ujmout od počátku příštího roku, píše Mladá fronta Dnes.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
