"V tomto regionu se státní monopoly přeměňují na tržně orientované společnosti, a proto v něm vidíme šance pro růst," řekl Obradović. Srbsko je pro ČEZ zajímavé také kvůli své velikosti a proto, že přes zemi vede mnoho přenosových tras, dodal manažer.
ČEZ je druhým největším exportérem elektřiny v Evropě a již koupil elektrárny či distribuční sítě v Rumunsku, Bulharsku a Polsku.
Blízkým cílem ČEZ v Srbsku bude soutěž na výstavbu 700megawattové tepelné elektrárny jihozápadně od Bělehradu. Obradović dodal, že ČEZ odhaduje náklady tohoto projektu na 800 milionů eur (22,5 miliardy Kč). ČEZ podle něj v Srbsku také usiluje o povolení k těžbě hnědého uhlí.
ČEZ již vstoupil do Bosny s investicí 1,4 miliardy dolarů do výstavby uhelné elektrárny a těžby hnědého uhlí. Bude zde vlastnit 51 procent společného podniku; zbytek patřit vládě.
V konsorciu s americkou firmou AES se ČEZ dostal v Srbsku na zúžený seznam kandidátů na výstavbu uhelné elektrárny o 2100 megawattech za tři miliardy dolarů. Součástí je i nedaleká těžba hnědého uhlí. Předpokládá se, že výsledky tohoto tendru budou známy do konce roku.
ČEZ je nejziskovější českou firmou. Loni hospodařil s konsolidovaným čistým ziskem 28,8 miliardy korun. Letos čeká skupina ČEZ nárůst čistého zisku o 22 procent na 35,1 miliardy korun. Majoritním vlastníkem firmy je stát, který chce prodat sedm procent akcií ČEZ za více než 30 miliard korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
