Společnost v rámci restrukturalizace propustila 6000 zaměstnanců, prudce snížila náklady a omezila svoji kapacitu. Delta je stejně jako česká letecká firma ČSA členem letecké aliance SkyTeam.
"Prostřednictvím restrukturalizace jsme úspěšně napravili svou bilanci, zlepšili dojem zákazníků, rozšířili systém mezinárodních linek a vybudovali platformu pro budoucí úspěch," řekl generální ředitel společnosti Gerald Grinstein.
S rozhodnutím opustit bankrotovou ochranu a stát se opět nezávislou společností již dříve souhlasilo více než 95 procent věřitelů aerolinek a minulý týden ho schválil také soud.
Delta požádala o bankrotovou ochranu 14. září 2005. Její dluh v té době činil téměř 19 miliard dolarů a za roky 2001 až 2005 vykázala ztrátu 7,5 miliardy dolarů, hlavně kvůli vysokým nákladům a nízkým cenám letenek.
V posledních měsících se však situace firmy zlepšila. Letos společnost očekává hrubý zisk bez zahrnutí mimořádných položek a nákladů na restrukturalizaci 816 milionů dolarů ve srovnání s loňskou ztrátou 452 milionů dolarů. Delta věří, že výsledkům pomůže její expanze na lukrativní zahraniční trhy a nižší náklady.
Firma nyní zaměstnává 47.000 osob. Před vyhlášením bankrotu měla 53.000 zaměstnanců. Od ledna 2001 propustila již 33.000 zaměstnanců. Delta také za dobu bankrotové ochrany omezila kapacitu na domácím trhu a zvýšila lety do Latinské Ameriky a na Blízký východ.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
