Prostředníkem v transakci byl další člen skupiny, Visteon European Holdings Corporation (VEHC), na nějž Američané převedli svůj podíl letos v lednu. O dva měsíce později přešla většina novojičínské firmy do rukou Španělů. VEHC si v Autopalu ponechal podíl menší než 0,1 procenta.
Společnost podle zjištění ČTK zároveň opustil generální ředitel Ladislav Glogar, který Autopal vedl 17 let, a nahradil ho zahraniční manažer. K výměně se firma oficiálně vyjádří později.
Visteon-Autopal vyrábí součástky pro 12 světových automobilek. Devadesát procent produkce je určeno na export, největším tuzemským odběratelem je Škoda Auto. Mimo Nový Jičín má pobočky také v Rychvaldě na Karvinsku a v Hluku na Uherskohradišťsku.
V roce 2005 firma meziročně zvýšila tržby téměř o šest procent na 11,2 miliardy, čistý zisk vzrostl o pětinu na 423 milionů korun. Loňské výsledky zatím společnost neoznámila.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
