Výsledky Volby spotřebitelů 2007 vyhlášeny

02.05.2007 | , Finance.cz
BYDLENÍ


Prestižní ocenění Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka již zná své vítěze. Na slavnostním ceremoniálu bylo vyhlášeno rekordních 26 vítězných výrobků z rychloobrátkového sektoru.

Společnost Atoz Event vyhlásila výsledky 7. ročníku programu Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka, který oceňuje novinky a inovace na českém trhu rychloobrátkového zboží. Vítězné výrobky byly vyhlášeny v rekordním počtu 26 kategorií. Spotřebitelé vybírali z 80 přihlášených výrobků - výrobkových řad. Ocenění byla udělena na základě exkluzivního výzkumu na jediném reprezentativním panelu 2000 domácností agentury GfK Praha. Slavnostní ocenění ve Slovanském domě proběhlo za podpory generálního partnera programu, společnosti Wincanton, předního poskytovatele logistických služeb na českém trhu. Večerem provázela Bára Štěpánová.

Také v letošním ročníku byl program Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka výrazně inovován. Systém hodnocení výrobků respondenty se nově skládal ze dvou částí – atraktivity výrobku pro spotřebitele a úmyslu jej opětovně zakoupit. Podíl úmyslu výrobek znovu zakoupit na celkovém skóre byl vážen podle počtu respondentů, kteří jej již vyzkoušeli. Nově také společnosti získají přehled výroků, kterými respondenti přihlášené výrobky vlastními slovy ohodnotili.

U vítězných výrobků lze u mnoha kategorií spatřit dva hlavní trendy, které spotřebitele zaujaly – důraz na zdravotní benefity produktu a jednoduchost jeho užití či usnadnění života. Do první skupiny patří třeba BEBE DOBRÉ RÁNO KAKAOVÉ -25 % CUKRU, NESTLÉ CELOZRNNÉ CEREÁLIE, APETITO KIDIBOO či ZEUS a HÁDES. Do druhé skupiny, tedy skupiny snadného užití, můžeme zařadit např. TEKUTÉ OMÁČKY PRIMA CUCINA, MAGGI NÁPADY, WOOLITE COLOR nebo PRACHOVKU PRONTO DUSTER. Kompletní přehled všech výrobků, které se zúčastnily letošního ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka, naleznete na http://www.volba-spotrebitelu.cz/.

Tabulka: Přehled vítězných výrobků v jednotlivých kategoriích

Kategorie Výrobek Společnost
Oplatky řada VLNKY Opavia a.s.
Zdravé snacky BEBE DOBRÉ RÁNO KAKAOVÉ -25 % CUKRU Opavia a.s.
Čokoláda řada MILKA TABULKOVÉ ČOKOLÁDY Kraft Foods CR s. r. o.
Cereálie řada NESTLÉ CELOZRNNÉ CEREÁLIE Cereal Partners Czech Republic, s. r. o.
Jogurty a dezerty LIPÁNEK DUO MAXI MADETA a. s.
Másla a pomazánky CHOCEŇSKÉ POMAZÁNKOVÉ MÁSLO
S PIKANTNÍ KLOBÁSOU
Choceňská mlékárna s. r. o.
Sýry řada APETITO KIDIBOO TPK, spol. s r. o.
Uzeniny řada ZEUS a HÁDES KMOTR – Masna Kroměříž a. s.
Mražená zelenina řada NOVÝ MOCHOV ARDO Mochov s. r. o.
Mražené polotovary řada GUSEPPE PIZZERIA GUSEPPE a. s.
Polévky řada POCTIVÉ POLÉVKY VITANA, a. s.
Koření a dochucovadla STEAK 7 PEPŘŮ VITANA, a. s.
Omáčky řada TEKUTÉ OMÁČKY PRIMA CUCINA VITANA, a. s.
Dehydratované výrobky řada MAGGI NÁPADY Nestlé Česko s. r. o.
Doplňky stravy řada ENERGIT VITAR, s. r. o.
Džusy řada RELAX PREMIUM TYMBARK – MASPEX CZECH s. r. o.
Víno řada ZÁMECKÉ SKLEPY BZENEC – CELLARIUM BISENCII Moravské vinařské závody Bzenec s. r. o.
Pivo řada STAROPRAMEN 0,5 l Pivovary Staropramen a. s.
Péče o pleť řada AB – YOUNG CARE AB Cosmetics s. r. o.
Sprchová kosmetika řada PALMOLIVE OLIVE MILK COLGATE – PALMOLIVE Česká republika spol. s. r. o.
Péče o barvené vlasy řada GARNIER COLOR NATURALS L’ORÉAL Česká republika
s. r. o.
Dětská hygiena HELEN HARPER VLHČENÉ UBROUSKY ONTEX CZ s. r. o.
Dámská hygiena řada VLOŽKY CARINE ULTRA FIDE s. r. o.
Péče o prádlo WOOLITE COLOR Reckitt Benckiser, spol. s r. o.
Mechanický úklid povrchů PRACHOVKA PRONTO DUSTER SC Johnson s. r. o.
Úklidové prostředky řada DR. DEVIL 3 V 1 TEKUTÉ WC BLOKY TOMIL s. r. o.

Ocenění odborné poroty
Po uzavření registrace výrobků do programu Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka se každoročně sejde porota složená z odborníků na retail a rozdělí výrobky do kategorií. Úkolem poroty je také udělit ocenění Nejinovativnější výrobek z produktů přihlášených do programu. Letos toto ocenění získala řada sýrových výrobků pro děti APETITO KIDIBOO, která vyhrála rovněž v kategorii Sýry. Porotce především nadchla myšlenka produktu, jehož záměrem je naučit děti zdravě mlsat, a design výrobku.

Volba čtenářů
V rámci podpory ocenění proběhly v březnu a dubnu na internetu spotřebitelské soutěže, ve kterých uživatelé vybírali absolutního vítěze ze všech zaregistrovaných produktů. Do soutěže, která probíhala během března jste mohli hlasovat i našem serveru. Na internetových stránkách www.akcniceny.cz získaly nejvíce hlasů tabulkové čokolády Milka od společnosti Kraft Foods CR s. r. o., na www.finance.cz a www.femina.cz vyhrály džusy Relax Premium od společnosti TYMBARK – MASPEX CZECH s. r. o.

„Letošní ročník je dalším rekordním v pořadí. Zájem firem o účast nás utvrzuje v tom, že program je pro výrobce a distributory, a hlavně pro jejich novinky a inovace přínosný a nabízí jim mnoho bonusů,“ říká Radka Reichelová, projektová manažerka programu ze společnosti Atoz Event. „Na českém rychloobrátkovém trhu sice hraje dominantní úlohu cena, avšak spotřebitelé se stále více rozhodují na základě kvality produktu a bonusů, které jim výrobek může nabídnout. Smyslem programu Volba spotřebitelů je právě zvýšit důraz na kvalitu produktů. Existenci ocenění hodnotí kladně i sami spotřebitelé.“ Společnosti, které ocenění získaly, jej budou moci po dobu jednoho roku používat při propagaci vítězných výrobků. Logo Volba spotřebitelů 2007 – Nejlepší novinka tak bude možné vidět na obalech produktů, v reklamě a v rámci nejrůznějších marketingových aktivit firem.

Autor článku

Michal Ruml  


Pomohl vám tento obsah? Dejte mu hodnocení:

Průměrné hodnocení: 0
Hlasováno: 0 krát

Články ze sekce: BYDLENÍ