MiFID má zvýšit konkurenci investičních společností, rozšířit nabídku přeshraničních služeb a přinést větší informovanost o dění na trhu. Investoři ale budou muset více informovat o svých záměrech. Směrnice má podle Ekonomu oslabit monopolní roli burz a usnadnit vznik alternativních trhů. Týdeník citoval agenturu Bloomberg, podle níž o založení nového trhu s evropskými akciemi uvažují například společnosti Citigroup, Crédit Suisse, Deutsche Bank, Goldman Sachs, Morgan Stanley, Merrill Lynch nebo UBS.
Směrnice by měla změnit podmínky přístupu do RM-Systému. MiFID totiž rozděluje zákazníky do kategorií. Budou mít buď statut drobných investorů, nebo profesionálních investorů, který je vyhrazen například pro pojišťovny a investiční společnosti. Kdo neprokáže v připravovaném testu potřebné znalosti, bude muset v RM-Systému obchodovat jen prostřednictvím obchodníka s cennými papíry.
Zprostředkovatelé investičních služeb však podle Ekonomu uvítají, že se nemusejí přeměnit na obchodníky s cennými papíry a plnit řadu nových podmínek. Budou moci nadále poskytovat finanční poradenství, jejich pracovníci ale budou jen přijímat a předávat konkrétní pokyny pro vybraný produkt. Jako vázaní agenti ale budou smět pracovat jen pro jeden subjekt. Ministerstvo financí chce situaci přehodnotit po třech letech.
Změny v evropské směrnici se odrazí v novele zákona o podnikání na kapitálovém trhu, která má platit od listopadu, napsal týdeník. Ministerstvo financí soudí, že aplikace MiFID může stát malé firmy statisíce až miliony korun. Účastníci trhu jsou méně optimističtí. Obávají se, že díky větší regulaci a nákladům trh opustí další menší subjekty. Tvrdá varianta MiFID prý také může vést ke zdražení investičních služeb pro drobné klienty.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
