"Věcí se zabývám z úřední povinnosti. poznatek vyplynul z médií a jejich popisování stávky," řekl deníku Kotas. V čem konkrétně mohlo dojít k porušení zákona, nechtěl MfD státní zástupce sdělit. Pouze naznačil, že z informací z médií měl pocit, že zřejmě nebyly splněny všechny zákonné podmínky k vyhlášení stávky.
Podle zákona o kolektivním vyjednávání mohou odboráři přistoupit ke stávce až poté, co vyčerpají všechny možnosti jednání včetně nezávislého zprostředkovatele ministerstva práce a sociálních věcí. O jeho vstup do jednání odboráři ani firma vůbec nepožádali, píše deník.
Kotas škodováckým odborům a vedení firmy poslal dopis s otázkami týkajícími se stávky. "Od odborů byly odpovědi velmi stručné, od zaměstnavatele podstatně lepší," řekl MfD. Pokud se stávka dostane před soud, může odborům hrozit odpovědnost za škodu, která nezákonnou stávkou vznikla, doplnil.
Odboráři po Kotasově zájmu začali místo stávky používat pro svoji akci slovo protest. Deníku to potvrdil odborový předák Jaroslav Povšík. Odboráři podle něj protestovali proti prohlášením firmy o možném přesunu výroby automobilky do zahraničí. Povšík také MfD naznačil, že zájem státního zástupce nemusí být jen náhodný. To Kotas odmítl.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
