Ruský ropovodný monopol Transněfť navrhl postavit odbočku do Primorsku po lednovém sporu s Běloruskem. Rozepře o tranzitní poplatky a cla narušila tok ruské ropy přes Družbu do střední a západní Evropy a dále poškodila pověst Ruska jako spolehlivého dodavatele energie.
Společnost Transněfť dnes uvedla, že nová trasa by měla být dokončena příští rok a bude přes ni procházet nakonec milion barelů denně. Dodávky ropy tankery z Primorsku se tak budou moci zvýšit z nynějších 1,5 milionu na 2,5 milionu barelů denně. Přístav si tak posílí pozici největšího ruského ropného terminálu.
"Začínáme studii proveditelnosti a doufáme, že nový ropovod spustíme do 18 měsíců," řekl dnes agentuře Reuters viceprezident Transněfti Sergej Grigorjev.
Někteří analytici se domnívají, že po postavení potrubí do Primorsku by se přeprava Družbou mohla úplně zastavit. Připomínají, že Rusko v minulosti zastavilo dodávky do lotyšského Ventspils a litevského Butinge.
Ropovodem Družba plynou dva miliony barelů ropy denně, z toho 1,4 až 1,6 milionu je určeno pro země EU. Česká republika je kromě Družby napojena na ropovod z Ingolstadtu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
