Kladem reformy je podle Tůmy to, že neplánuje výrazné snížení investičních výdajů. U sociálních výdajů mohly být úspory ještě větší. Podotkl však, že řada předpokládaných opatření nebude zakotvena v zákonech, ale bude záviset na rozhodnutí vlády. "A nemusí být triviální tyto návrhy udržet a opravdu prosadit," podotkl.
Vzhledem k tomu, že reforma počítá se snižováním příjmů, musejí být podle Tůmy o to razantnější opatření na výdajové straně. "To není žádné negativum za předpokladu, že ty změny na výdajové straně se podaří prosadit. Naopak, hodnotil bych to jako věc pozitivní," dodal.
Vláda mimo jiné plánuje, že reforma pomůže v příštím roce snížit schodek rozpočtu na 76 miliard korun, o rok později by měl klesnout na 72 miliard korun a v roce 2010 by se měl dostat pod sedmdesát miliard. Premiér Mirek Topolánek na semináři zopakoval, že pokud by vláda nic neudělala, pak by již v roce 2009 mandatorní výdaje překročily příjmy státního rozpočtu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
