"Mám pocit, že bez strategického partnera se nemá pivovar kam rozvíjet a nemá možnost využít obrovský potenciál své značky," cituje MfD Gandaloviče. Podle něj patří třetí největší pivovar mezi malé pivovary a potřebuje tedy silného partnera. "Díky desítkám vyhraných sporů by mohl pivovar vyvážet na podstatně více trhů než dnes, ale chybí mu na to kapacity," řekl ministr.
Šéf budějovického pivovaru Jiří Boček nechtěl Gandalovičova slova komentovat. "Nevím přesně, co tím pan ministr myslel," řekl MfD.
Pokud tendr na poradce proběhne bez komplikací, vítězná společnost by mohla na zadání začít pracovat na podzim. "Hlavním problémem při převodu je zajištění právní kontinuity následnické firmy. Její porušení by mohlo ohrozit zájmy Budvaru ve sporech s americkým pivovarem Anheuser-Busch," řekl MfD Gandalovič. Ten vede s Budvarem vede ve světě řadu sporů o právo užívat značku Budweiser Bee, Bud a další. Spor se táhne přes 100 let.
Podle Gandaloviče však není ani vyloučeno, že poradenská firma převod z bezpečnostního hlediska nedoporučí a nakonec z privatizace sejde úplně, píše Mladá fronta Dnes.
Právě právní rizika byla v minulosti zásadním důvodem, proč Budvar zůstal jako jediná firma v tuzemsku národním podnikem.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
