"Analýza ukázala, že po vyčlenění carga nám bude pro financování dálkové dopravy chybět ročně asi 640 milionů korun. O této částce teď jednáme a je obsažena v materiálu pro vládu. Pro státní rozpočet by to neměla být významná zátěž," řekl Právu Bazala.
Vyčlenění nákladní dopravy do samostatné dceřiné společnosti se mělo původně uskutečnit nejpozději k 1. červenci. Největší organizační změnu v ČD od vzniku akciové společnosti v roce 2003 ale ještě musí schválit vláda.
"Předpokládám, že vláda to projedná v červnu. Z toho plyne, že vyčlenění carga se v červenci nestihne. Dojde k němu buď 1. srpna, nebo 1. září," řekl dnešnímu Právu Bazala.
Samostatné ČD Cargo vzniká především proto, aby se zprůhlednilo financování Českých drah. Kritikům hospodaření společnosti se nelíbí zejména křížové financování osobní dopravy ze zisků nákladní dopravy. ČD Cargo bude také moci efektivněji investovat do svého vlastního rozvoje, především do nákupu nových vagonů.
České dráhy vykázaly za letošní první čtvrtletí poprvé po dlouhých letech zisk 14,7 milionu korun. Tržby a přepravní výkony drahám rostly v osobní i nákladní dopravě. Za přepravu cestujících utržil podnik o téměř 13 procent více než ve stejném období loni, celkem přes 1,2 miliardy Kč. Tržby nákladní dopravy se zvýšily na 4,2 miliardy Kč. Za celý rok očekává firma zisk 50 milionů korun. Pokud se plán podaří naplnit, půjde o vůbec první zisk od vzniku Českých drah v roce 1993.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
