Česká televize chce v případě návratu reklamy předávat příjmy z ní do fondu digitalizace a fondu kinematografie. Novela ale chce televizi vrátit reklamu v téměř stejném rozsahu jako letos a zároveň zmrazit plánované zvýšení koncesionářských poplatků. Pokud by však televize peníze z reklamy odváděla do fondů, znamenalo by to pokles příjmů zhruba o 12 procent, řekl Janeček.
ČT chce podle Janečka uzavřít se státem transparentní dohodu, na jejímž základě bude vysílat reklamu a veškeré výnosy převádět na digitální fond. Takové prostředky by televize vůbec nepoužívala pro své financování, ani by nerozhodovala o způsobu užití fondu. Novela ale vytváří zcela neprůhledný a tedy i špatně kontrolovatelný systém, upozornil Janeček.
Pokud nebude návrh ČT akceptován, bude nutné všechny strategické plány, včetně programu digitalizace ČT přehodnotit a adekvátně k financím redukovat. V takovém případě by nebylo ani možné realizovat dohodu s ČTÚ o rozvoji multiplexu veřejné služby, uzavřel Janeček.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
