Podle pojišťoven totiž jsou nahlášené škody na čelních sklech většinou podvodem. Proto chtějí pojišťovny čelní skla z povinného ručení zcela vyloučit a zavést pro ně speciální připojištění. Ministerstvo financí s tím nesouhlasí a novela zákona proto s takovou výjimkou nepočítá.
Novelu však čeká ještě schvalování ve sněmovně, kde je možné k ní přidávat pozměňovací návrh. "Zatím jsme neuspěli, ale uvidíme jako to půjde v Poslanecké sněmovně," uvedl šéf České asociace pojišťoven Tomáš Síkora.
S tím, že rozbitá přední skla jsou často podvody, souhlasí i místopředseda představenstva České podnikatelské pojišťovny Jakub Strnad. "Je racionálnější, aby se takové škody platily ze speciálního připojištění. Cena povinného ručení by se tak narovnala," uvedl.
Prosazení záměru pojišťoven by sice mohlo přinést zlevnění povinného ručení, řidiči by se ale nedomohli odškodnění v případě rozbití skla, například odhozeným kamenem od cizího projíždějícího vozidla.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
