Česko podle něho chce být v čele EU aktivní, ale předsednická země nemá silnější mandát a je hlavně moderátorem diskuse, který se snaží sjednotit postoje. Nemůže tedy zastávat krajní stanoviska, podotkl ministr.
Společná zemědělská politika podle něj přispívá ke zlepšení ekonomické situace a stavu zemědělství s výjimkou čím dál problematičtějších systémů regulace u vybraných komodit. "Největší problém máme s cukrem," uvedl ministr s tím, že produkce cukru se v rámci nynější reformy omezuje v zemích jako ČR, kde jsou pro ni podmínky, a naopak pokračuje tam, kde podmínky nejsou. Cíl byl přitom opačný. Česko je proto podle Gandaloviče v otázce tzv. společných organizací trhu pro veškerou možnou liberalizaci.
Prezident Agrární komory Jan Veleba dnes na fóru zopakoval, že produkce českého zemědělství klesá pod tlakem dovozů a rolníci se stávají stále více závislí na dotacích. Ty se přitom budou do budoucna spíš snižovat.
Komora chce proto usilovat o změnu trendu a zvyšování intenzity a objemu zemědělské produkce tak, aby zemědělci měli více příjmů z vlastní výroby. Odbytiště vidí AK na východních trzích, ve výrobě biopaliv a energie i v dalším nepotravinářském využití.
Limity výkonnosti českého zemědělství se podle propočtů pohybují kolem 140 miliard korun produkce ve stálých cenách. Nyní je to zhruba 60 až 70 miliard korun, uvedl šéf komory s tím, že potenciál je tak využíván zhruba z poloviny.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
