"Jde o majetek v řádu miliard a dokončení privatizace se týká desítek tisíc vlastníků, kteří nebyli náležitě uspokojeni," řekl deníku Gandalovič. Návrh podle HN chystá na jedno z nejbližších zasedání vlády.
Mnohá JZD ponechala závazky vůči restituentům a neprodejný majetek v původní firmě a cenný majetek vyvedla do nových firem, píše deník. Majetek podle něj řádně nevrátilo svým dřívějším členům odhadem 70 procent bývalých JZD. "Dělaly to stovky JZD. A nárok na vyplacení lepších podílů má možná až kolem 450 tisíc lidí," uvedl pro HN Gandalovičův poradce a spoluautor návrhu zákona Miloslav Kučera. "A ve hře je stále sedm, možná ale až 40 miliard korun," dodal.
Gandalovičův návrh podle deníku chválí Asociace soukromého zemědělství, Zemědělský svaz, který hájí především zájmy velkých firem vzniklých z bývalých JZD, ho odmítá. "Nerozumím tomu, to se má snad otevřít cesta k likvidaci našeho zemědělství," řekl HN předseda svazu Miroslav Jirovský.
Zástupci KSČM a sociální demokracie oslovení deníkem byli k návrhu skeptičtí. "Křivda se stala naopak družstvům, když jim zákonodárci v 90. letech nařídili vracet neúměrně vysoké majetkové podíly," uvedl šéf komunistických poslanců Pavel Kováčik. "Neodmítám návrh předem, ale musíme si také třeba ujasnit, z čeho by současné firmy majetek vracely," řekl HN šéf poslaneckého klubu ČSSD Michal Hašek.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
