"To, co nakupující vnímají v první řadě, je rychlost odbavení a fronty u pokladen. Nejlepší pověst mají v tomto směru menší samoobsluhy, supermarkety a také diskonty. Naopak jde o slabinu hypermarketových řetězců," řekl ČTK Zdeněk Skála ze společnosti Incoma Research.
I když hypermarkety české domácnosti vnímají spíše jako mírně přelidněné prodejny s frontami, tak na nich podle Skály na druhou stranu oceňují například kvalitní péči o zákazníky nebo širokou nabídku zboží.
Automobil pravidelně při nákupech potravin podle průzkumu používá již více než 60 procent českých domácností. "Mobilní zákazníci nejčastěji nakupují ve velkých hypermarketech a cash & carry prodejnách, kde mohou koupit velké množství zboží a zásobit tak domácnost i na týden a více. Nevadí jim proto delší čas strávený v prodejně a případné fronty u pokladen," uvedl Skála.
Větší akční rádius, který mají mobilní zákazníci, jim také dává prostor pro výběr prodejen i podle cenové úrovně. "Výrazně se proto liší chování mobilních cenově citlivých a méně citlivých nakupujících," podotkl Skála. Lidé hledící na korunu jezdí podle něj nakupovat hlavně do diskontních prodejen.
Zákazníci, kteří nakupují bez automobilu, zase podle Skály dávají přednost chůzí snadno dosažitelným prodejnám, především malým samoobsluhám, pultovým prodejnám a supermarketům. "V těchto prodejnách nakupují s častější frekvencí a chválí si například možnost rychlého nákupu, bez čekání u pokladen, a ochotu prodejního personálu," řekl Skála.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
