Petrof, který návrh na konkurz označuje za šikanu pro smyšlenou pohledávku, také podal na GIC arbitrážní žalobu za odebrané a nezaplacené nástroje v loňském roce v ceně 134.000 amerických dolarů. "Dále vyčíslujeme škody, které návrh na konkurz ze strany GIC Petrofu způsobil. Odhad činí 60 až 80 milionů korun," řekl právní zástupce Pavel Vidura. Náhradu škod Petrof hodlá uplatnit i u soudů v USA.
Výpovědní lhůta smlouvy s GIC, která trvala od roku 1985, činí půl roku. Od prosince tak chce Petrof v USA zahájit vlastní obchodní politiku. "GIC naši značku prodávala v USA levně. My tam chceme soupeřit s nejdražšími německými výrobci," řekla jednatelka a majitelka Petrofu Zuzana Ceralová-Petrofová. Dodala, že loni GIC nenaplnila kontrakt za asi 150 milionů korun a odebrala jen asi třetinu. Letos GIC nic neodebrala.
GIC svůj návrh na konkurz podle Petrofové opřela o smyšlené pohledávky ve výši dvou milionů korun z titulu reklamací z roku 1999. Za návrhem na konkurz podle Petrofu stojí snaha získat značku Petrof a vyrábět pod ní levnou produkci v Číně. Soud však podle Vidury konstatoval, že údajná pohledávka nebyla doložena a že Petrof není předložený ani insolventní. K návrhu GIC se také nepřipojil žádný další věřitel Petrofu.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
