Jelínek však odmítl na dotaz ČTK uvést, zda se počítá s tím, že akcie NWR se budou obchodovat na pražské burze a v Londýně, jak uvedl list Czech Business Weekly. Pokud by akcie zamířily na pražskou burzu, byla by to teprve čtvrtá primární emise akcií pro tento trh, který strádá nedostatkem kvalitních akcií.
"Každé naše slovo je sledováno právníky," vysvětluje skoupost na informace člen představenstva a zástupce majitele dolů Zdeněk Bakala. "Jsme ve fázi velice intenzívní přípravy na emisi akcií," řekl Jelínek. Analytici s umístěním akcií v Praze počítají a nepochybují ani o tom, že by se tento typ akcií neprosadil. "I do budoucna bude o uhlí zájem a těžit se bude i nadále," uvedl analytik České spořitelny Jakub Židoň.
Akciovou emisi, kterou chce získat NWR peníze na financování dalšího rozvoje, původně NWR plánoval již na jarní měsíce. NWR pak dala přednost vydání emise dluhopisů za 300 milionů eur, asi 8,6 miliardy korun, nyní obchodovaných na irské burze. O emisi byl podle Jelínka více než sedmkrát vyšší zájem, než činila nabídka. "Cílem dluhopisů bylo i představit NWR investorům," dodal Bakala. Případný objem emise akcií nechtěl Jelínek upřesnit. "Myslím, že to bude kolem 400 až 500 milionů eur," odhadoval Židoň.
Analytik společnosti Atlantik finanční trhy Petr Novák považuje za možné umístění akcií NWR i na varšavské burze. Podle Nováka je pro OKD Polsko klíčové teritorium dalšího rozvoje po otevření polského těžebního průmyslu zahraničním investorům.
Stoprocentním akcionářem OKD je nizozemská společnost NWR B.V. Jediným majitelem NWR je na Kypru sídlící společnost RPG Industries SE, kterou z většiny ovládá seskupení více osob a investorů včetně finančníka a podnikatele Bakaly.
Akcie OKD se na pražské burze obchodovaly až do roku 2005, kdy je po výkupu akcií od menšinových podílníků tehdejší majitel Karbon Invest ovládaný Bakalou stáhl. Firma OKD následně prošla restrukturalizací a nynější NWR zahrnuje provozy, jež souvisejí s hlavním oborem podnikání - těžbou černého uhlí.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
