Popularita životního pojištění stoupá - podle výzkumu agentury GfK má o tento produkt zájem více lidí než o penzijní připojištění. Jak informoval HN analytik GfK Milan Kálal, z celkového počtu tisíce respondentů měl zájem uzavřít životní pojistku téměř každý třetí, konkrétně 29 procent dotázaných. "Zdá se, že důvěra v životní pojišťovny postupem doby roste - lidé si začínají uvědomovat význam pojištění jako takového a zřejmě i skutečnost, že pojišťovny na
bízejí atraktivní, a přitom bezpečné zhodnocení jejich peněz, což se projevuje i v nárůstu jednorázového pojistného a pojištění pro případ dožití," soudí Petra Veseláková z Amcico AIG Life.V letošním roce se tak podle Kálala do životních pojistek přesunul zájem z penzijního připojištění. To by rádo uzavřelo 28 procent dotázaných. "Pro životní pojištění hrají prim vyšší zhodnocení rezerv kombinované s pojistným krytím klienta a zvažované daňové zvýhodnění," uvedl pro HN vedoucí oddělení komunikace a řízení
IPB Pojišťovny Vítězslav Bukač s tím, že výzkum svědčí o stoupající důvěře v pojistný trh. Občané si začínají více uvědomovat možná rizika a zřejmě i určitou roli hraje reklama jednotlivých pojišťoven, doplnil.Zajímavé je, že zájem o životní pojistku klesá spolu s rostoucím věkem respondentů. Nejčastější zájmová skupina je do 29 let. "Vysvětlení vidím v tom, že pro osoby 45 - 50 let je životní pojištění relativně dražší ve srovnání s penzijním připojištěním. Svou úlohu hraje cena pojištění a ta hovoří ve
prospěch penzijního připojištění - tedy z pohledu klienta," míní Zdeněk Picek z Union pojišťovny. "Mladší generace lidí dává spíše přednost životním pojistkám, protože jsou pro ně přijatelnější. Dají se kdykoliv ukončit a oni dostanou vyplacené podíly plus odbytné. U penzijního připojištění musí čekat až do doby, než odejdou do důchodu, protože v případě, kdy jej ukončí dřív, ztrácejí možnost získání státní podpory," uvedl k tomu Karel Kopecký z ČS-Živnostenské pojišťovny.Z dalších pojištění je podle GfK je dlouhodobě největší zájem o úrazové a pojištění domácnosti. Potvrzuje to například mluvčí České pojišťovny Michal Urban. "Zvýšený zájem jsme nezaznamenali, a to ani po povodních v minulých letech," konstatoval naopak Vítězslav Bukač za IPB Pojišťovnu.
Zdroj: HN z 26. 06. 2000