Soud verdikt zrušil poměrem pět hlasů ku čtyřem. Dosavadní zákonná úprava považuje za ilegální, když výrobci určují dealerům minimální ceny, za které mohou výrobky prodávat v maloobchodní síti.
Rozhodnutí je považováno za vítězství amerických obchodních skupin, které tvrdí, že existence podobných smluv konkurenci spíš prospívá. Vyzvaly proto soud, aby přijal méně přísnou úpravu, která umožní zkoumat smlouvy případ od případu.
O zrušení starého zákona usilovaly mimo jiné antimonopolní orgány spolu s ministerstvem spravedlnosti a Federální obchodní komisí (FTC). O zachování zákona nicméně usilovalo 37 států americké unie a také přední organizace za práva spotřebitelů.
Rozhodnutí vychází z odvolání, které k nejvyššímu soudu podala společnost Leegin Creative Leather Products. Ta vyrábí dámské prádlo a doplňky značky Brighton. V roce 1997 zavedla pravidla, v nichž si stanovila, že bude obchodovat pouze s takovými maloobchodními prodejci, kteří budou prodávat zboží za ceny, které si firma sama určí. Firma tak chtěla zabránit tomu, že se její výrobky objeví ve výprodeji.
Leegin Creative reagovala na případ, kdy se celá její kolekce objevila ve výprodeji v síti PSKS. S obchodem pak ukončila spolupráci, prodejce se však odvolal na zákon z roku 1911 a nařknul výrobce z porušování antimonopolního zákona. Soud pak obchodu PSKS přiznal odškodné 3,6 milionu dolarů (téměř 77 milionů Kč) a 375.000 USD jako výlohy na soudní řízení. Federální odvolací soud s tím později souhlasil.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
