Poplatkovou politiku podle Eura dlouhodobě kritizovaly ČSA, které například Letiště Praha vytěžují ze 46 procent a lety, jež by nad českým vzdušný prostorem jen přelétávaly, naopak vůbec neprovozují. Struktura poplatků ŘLP proto měla na bilanci ČSA největší dopad.
"Změna cen reflektuje blížící se účinnost nařízení Evropské komise, jímž se od ledna 2008 stanoví společný systém poplatků za letové služby. Druhým impulzem pro změnu byly závěry studie, která porovnala naše ceny s cenami obvyklými v Evropě," řekl týdeníku mluvčí ŘLP Richard Klíma.
Na uvedených letištích zaplatí dopravci od začátku července za každou tunu maximální vzletové hmotnosti letadla 156 korun namísto 195. Nadále bude ŘLP používat princip, podle něhož aerolinie platí za prvních 100 tun maximální vzletové hmotnosti jednotlivého stroje základní cenu a za každou další tunu již jen polovinu.
Základní sazba poplatku za traťové navigační služby ve vzdušném prostoru ČR naopak podle týdeníku vrostla ze 40,75 eura (asi 1170 korun) na 43,74 eura (zhruba 1256 korun) za přeletovou jednotku. Za čtyřsetkilometrový přelet ČR tak zaplatí nejtěžší Boeing 747 zhruba 15.000 korun. Letecký dopravce, který užívá v Evropě nejběžnější Boeing 737, zaplatí zhruba 6100 korun, uvedl týdeník.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
