Nové zakázky se týkají pěstebních a těžebních prací, vlastní obchod se dřívím se bude dít v režii státního podniku. Druhá část zakázek, ve kterých si budou vytěžené dřevo obchodovat přímo firmy pracující na daném území, bude vypsána nejpozději do 30 dnů.
Nynějších 98 zakázek podniku bude oficiálně ve dvou stejných částech zveřejněno na serveru www.centralniadresa.cz v následujících dnech. Zadávací dokumentaci k zakázkám budou mít uchazeči k dispozici na internetových stránkách LČR od úterý a středy. Od té doby jim začne běžet lhůta 49 dnů pro podání nabídek.
Zakázky, a zejména podíl na lukrativním obchodu se dřevem, byly jádrem sporu mezi Lesy ČR a lesnickými firmami. Státní podnik chtěl nad obchodem získat větší kontrolu, a dosáhnout tak vyšších zisků. Lesnické firmy to odmítaly s tím, že obchod bude neprůhledný. Ministerstvo a dřevaři se nakonec dohodli na dvou modelech, přičemž po jejich skončení se má vyhodnotit, který z nich je lepší a efektivnější.
Dohoda mezi dřevaři a ministerstvem by měla zároveň ukončit období tvrdých sporů mezi lesnickými firmami a LČR. Spory o tendry na lesnické práce trvají od roku 2004, kdy tehdejší generální ředitel Kamil Vyslyšel vypsal první tendr podle kontroverzních pravidel. Všechna výběrová řízení, která podnik od roku 2004 vypsal, vždy některá část lesnických firem podrobovala tvrdé kritice a označovala je za netransparentní a nezákonná. Postup LČR v minulých tendrech označily za chybný i Evropská komise a český antimonopolní úřad.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
