"Potřebujeme určitou kapacitu ve střední a východní Evropě," řekl Automotive News jeden z šéfů GM Chris Lacey. Americký koncern má zatím vytipováno sedm nových zemí EU. Kromě Česka také Slovensko, Polsko, Maďarsko, Slovinsko, Rumunsko a Bulharsko. "Chceme jít tam, kde lidé kupují auta, je tam dostatek dobré a vzdělané pracovní síly a kde můžeme mít i síť dodavatelů," uvedl Stacey.
V Česku se zatím o plánech páté největší firmy světa moc neví. "Slyším o tom poprvé. Nejsem proti, ale nevím, s jakou případnou podporou státu by mohli počítat," cituje MfD ministra průmyslu a obchodu Martina Římana známého jeho odporem k dotování vzniku 'montoven'.
V ČR auta zatím vyrábí Škoda a kolínská TPCA, Hyundai staví automobilku v Nošovicích, připomíná.
Koncernu GM se v Evropě letos dobře daří, firma chce tento rok zvýšit prodej z 350 tisíc aut na půl milionu. Z nových členských zemí EU vyrábí Opel zatím jen v Polsku, nedávno odmítl koupi automobilky v Rumunsku, poznamenává Mladá fronta Dnes.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
