"Při budování protipovodňových staveb dáváme přednost dobrovolnému výkupu. Když na něj majitel pozemku nepřistoupí, bude podle nové úpravy zákona muset stavbu na své parcele takzvaně strpět," řekl Gandalovič.
Ministerstvo zároveň začíná stále více podporovat ochranu před velkou vodou bez použití megalomanských přehradních nádrží nebo umělých bariér. "Kde je to možné, dáváme přednost přirozeným rozlivům na velké plochy, aby voda do měst vůbec nepřišla. Jinak bychom museli městskou architekturu znásilňovat protipovodňovými hrázemi," vysvětlil ministr. Chystá proto budování hrází ve volné přírodě, jež by v případě potřeby odvedly část vody do neobydlených území.
Pravicovému ministrovi se zákon omezující soukromé vlastnictví nepřipravuje lehce. "Jakýkoliv zásah do vlastnických práv je velký problém, zároveň je ale jasné, že protipovodňová opatření jsou veřejným zájmem," vysvětlil svou motivaci Gandalovič.
Vodní zákon potřebuje podle odborníků komplexnější novelizaci, část týkající se povodní je ale nejaktuálnější,k a proto ji ministerstvo přichystalo přednostně.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
