Mluvčí AČCKA Tomio Okamura tvrdí, že bez jakéhokoli pojištění se prodá zhruba deset procent zájezdů. Kupující tak podstupují riziko, že přijdou o investované peníze, aniž by získali nasmlouvané služby. Zájezd také nemají možnost reklamovat. Zájezdy podle Okamury kromě odborářů nabízejí i školy, lékaři, učitelé nebo reklamní agentury. Celkem prý jde o stovky subjektů.
Stále aktivněji podle mluvčího AČCKA prodávají zájezdy právě odborové organizace. "Mají své katalogy a prodávají cesty nejen svým členům, ale také veřejnosti," řekl deníku Okamura.
"Svým klientům ručíme mnohem vyšším majetkem než kdekterá cestovní kancelář. Nějaké pojištění nic nevyřeší," řekl LN šéf železničních odborů Jaromír Dušek. Odborářům prý dal za pravdu i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Železniční odbory se přesto před nedávnem proti úpadku pojistily.
Právě odborářům se podle Okamury podařilo výrazně ovlivnit nedávnou novelizaci zákona o cestovním ruchu. Díky nim prý vypadlo nařízení, že každý prodejce zájezdu, tedy kombinace minimálně dvou služeb, se musí pojistit. Do zákona se tak dostalo jen povinné pojištění pro cestovní kanceláře a přísnější pravidla pro cestovní agentury.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
