Takový řidič pak "vynechává" někdy i desítky mýtných bran a platí mnohem méně peněz za použití dálnice než poctivý dopravce. Ve výpisu mýtných transakcí se potom kamion jeví, jako by po dálnici skákal. Oblíbeným trikem nepoctivců je například balení palubní jednotky do alobalu. ŘSD měsíčně registruje několik desítek skokanů.
Do správního řízení putují pouze řidiči a dopravci, kteří obelhávají mýtný systém opakovaně. ŘSD totiž nejdříve obesílá hříšníky varovným dopisem a dává jim šanci se polepšit. Podle mluvčího Generálního ředitelství cel Jiřího Bartáka mají celníci dostatek důkazů, aby mohli být nepoctiví dopravci ve správním řízení potrestáni.
Mýtné se vybírá zatím na necelých 1000 kilometrech dálnic a rychlostních silnic. Povinnosti platit podléhají vozy o hmotnosti 12 tun a více; průměrná sazba je 4,05 koruny za kilometr. V systému je zaregistrováno přes 180.000 kamionů, jejichž majitelé již na mýtném zaplatili bezmála tři miliardy korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
