Reforma výroby cukru počítá s tím, že kvůli vyšší konkurenci bude do budoucna nutné postupně snižovat vnitřní ceny i výrobu cukru. EU se rok od roku snaží snižovat produkci systémem kvót, plošně chce snížit jeho výrobu o pět milionů tun. Pokud cukrovarníci přidělené kvóty vrátí, získají za ně značné peníze. Producenti se loni vzdali asi 1,5 milionu tun kvót, letos podle EK hodlají odevzdat kvóty asi jen na 700.000 tun.
Česko ale nepovažuje tento systém za spravedlivý, protože již přišlo o zhruba čtvrtinu své cukerné kvóty a za to zaplatilo cenu v podobě zrušení řady cukrovarů. Ještě v 80. letech v Česku bylo zhruba 52 cukrovarů, zatímco v současnosti jich je sedm. Řada států, včetně těch největších, však žádnou kvótu na cukr ještě neodevzdala a svůj cukerný průmysl ani nerestrukturalizovala.
Ministr zemědělství Petr Gandalovič (ODS) dnes senátorům řekl, že debata na radě ministrů zemědělství a rybolovu členských zemí EU je pro ČR "ne zcela nadějná", protože Česko jako tradiční čistý vývozce cukru v této debatě nenachází spojence. Ujistil však, že bude i nadále diskutovat se zeměmi, které jsou v podobné situaci, a bude se snažit vyjednat s nimi spojenectví vůči návrhu unie. Usilovat chce rovněž o to, aby budoucí vzorec snižování kvót na výrobu cukru více zohledňoval již odevzdané kvóty.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
