Americký internetový prodejce hraček Toys-R-Us vykázal v letošním druhém čtvrtletí pokles svých zisků o dramatických 75 procent, což v absolutních číslech představuje minusovou hodnotu ve výši tří miliónů dolarů. Prudce klesající zájem o jeho služby si ovšem zavinil zcela sám - o loňských vánocích přecenil vlastní síly a nebyl schopen dodat objednané hračky mnoha tisícům zklamaných dětí.
Přitom elektronický obchod s hračkami byl do vánočního distribučního kolapsu velmi přitažlivý. Americké dítě, které je mnohdy internetově gramotnější než jeho rodiče, si najde na displeji předmět svých snů, a pak už lze zakázku učinit několikerým kliknutím počítačovou myší. J
enže kybernetický Santa Claus, náš ježíšek, se neomluvitelně opozdil a dárky pod stromeček nedopravil včas. Americká Federální komise pro obchod uložila elektronickému hračkáři pokutu 350 tisíc dolarů.Společnost Toys-R-Us se snaží zlepšit své služby i prestiž spoluprací s největším světovým elektronickým knihkupcem Amazon.com, ale i ten zaznamenává pokles obratu. Kvůli své chybě nyní Toys-R-Us pokulhává za svým e-konkurentem eToys.
Zdroj: HN z 17. 08. 2000