O privatizaci dráhy, která disponuje 34.000 kilometrů dlouhou železniční sítí, se v Německu vedou spory celá léta. Stát se hodlá od roku 2009 zbavit až 49 procent svých podílů na dráze. Ocitnou se buď na burze nebo se prodají soukromým investorům.
Návrh zákona musí schválit obě parlamentní komory. Zejména ve sněmovně německých zemí Spolkové radě předloha nemá souhlas jistý, protože regiony se obávají o osud oblastní dopravy. Varují, že soukromý sektor nebude mít zájem na málo výnosné regionální přepravě.
Deutsche Bahn je největším dopravním podnikem Evropy. Loni německá železnice přepravila 1,9 miliardy cestujících a 300 milionů tun nákladů. Čítá 229.000 zaměstnanců. Loňský obrat činil 30 miliard eur a zisk téměř 1,7 miliardy (50 miliard korun).



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
