V průzkumu Eurobarometr odpovídalo letos v květnu na dotazy týkající se dopravy přes 25.000 lidí, zhruba tisícovka z každého členského státu unie.
Velké rozdíly v tom, jaké dopravě dávají občané jednotlivých zemí přednost, způsobuje jednak jejich ekonomická situace, ale také dostupnost veřejné dopravy a samozřejmě také tradice. Tak například v tradičním cyklistickém ráji, jakým je Nizozemsko, jezdí na kole ohromujících 40 procent lidí, oblíbené je kolo i ve Skandinávii. Naproti tomu na jihu Evropy, například v Portugalsku, Španělsku či Řecku, na kolo nasedá pouze zlomek populace. I Česko patří s pěti procenty "kolařů" v tomto ohledu k podprůměru.
Velmi jasně patrné jsou také rozdíly mezi novými a starými členskými zeměmi, které se týkají obliby veřejné dopravy. Zatímco na západě Evropy se na ni spoléhá jen kolem pětiny populace, v Pobaltí, ale i v České republice a na Slovensku ji využívá více než třetina lidí. Veřejnými dopravními prostředky nejvíce jezdí Lotyši, hned v závěsu za nimi jsou podle průzkumu Slováci a Češi. Na Slovensku se podle průzkumu takto dopravuje 37 procent lidí, v ČR 35 procent.
Lidé oslovení v nových členských zemích také častěji připouštějí, že chodí pěšky. Například v Bulharsku a Rumunsku se "po svých" přemisťuje pravidelně téměř třetina lidí.
Obliba a dostupnost veřejné dopravy v Česku a na Slovensku se ukázala i v odpovědích na otázku, co by řidiči aut dělali v případě, že by byli nuceni ušetřit za benzin. Zatímco téměř 40 procent Čechů a Slováků by neváhalo a začalo jezdit veřejnou dopravou, v Nizozemsku, Dánsku či Finsku by takto postupovala méně než pětina lidí. Právě ve Skandinávii by řidiči přinucení šetřit raději nasedli na kolo nebo by řídili tak, aby spotřebovali méně paliva.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
