"ČSOB působila na představitele státních orgánů tak, aby v situaci hrozící systémové hospodářské krize jednali ve prospěch banky," cituje deník z žaloby, kterou má k dispozici. Po bance stát požaduje náhradu škody ve výši nejméně 26,7 miliardy korun.
"Takové obvinění je zcela absurdní. Stát se rozhodoval na základě informací bankovního dohledu a na základě alternativních obchodních nabídek," uvedl ředitel vztahů k investorům ČSOB Ondřej Vychodil. "ČSOB dala státu nabídku, za jakých okolností by byla ochotna převzít odpovědnost za záchranu vkladů IPB. Stát tuto nabídku přijal," dodal.
Česká národní banka listu otázku na případné vyvíjení tlaku v souvislosti s IPB odmítla komentovat.
Podle žaloby vychází najevo, že vláda při rozhodování o prodeji IPB neznala kvůli postupu ČSOB všechny "podstatné okolnosti", píšou HN. "Podstatné podmínky, z nichž při schvalování vycházela, se ukázaly jako nepravdivé či nesplněné," cituje deník z dokumentu.
Poslední žaloba státu vrací spory o záchranu IPB o sedm let zpět, kdy ČNB rozhodla o uvalení nucené zprávy. IPB v té době podle některých odhadů financovala dvě třetiny českého průmyslu a lidé u ní měli uloženo přes 300 miliard korun. Její krach by mohl výrazně otřást ekonomikou, napsaly HN.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
