Podle informací Práva se sešli předseda dozorčí rady Pragy Petr Ptáček a šéf Tatry Ronald Adams. Ten hostivařské firmě údajně nabídl odebírání komponentů na nápravy pro jiné tatrovácké auto, nebo firma továrnu v Praze-Hostivaři odkoupí. Podle Adamse návrh vychází z celkové strategie rozvoje.
"Mohu potvrdit, že jsme se setkali. Pan Adams mi nabídl, že Pragovku odkoupí," řekl Právu Ptáček. "Důrazně jsem to odmítl. Dnes je mi jasné, proč nás Tatra vyloučila z dodávek v projektu T-810 pro českou armádu. Chtěla nás dostat do kolen a potom za babku koupit," dodal.
Smlouvu na nákup 556 vozů za 2,6 miliardy korun podepsalo ministerstvo obrany s Tatrou v prosinci minulého roku. Pragovka patřila mezi pět subdodavatelů, kteří byli ve smlouvě vyjmenováni a kteří měli zaručený podíl na dodávkách. Tatra získala kontrakt bez výběrového řízení za příslib, že se na výrobě budou podílet české firmy. Dva měsíce nato ministerstvo na návrh Tatry Pragovku ze seznamu dodavatelů vyřadilo.
Tatra dodavatele tehdy obvinila ze zpoždění dodávek, připomíná MfD. Praga se na druhou stranu brání smlouvou o exkluzivitě dodávek.
Podle dřívějších informací společnosti Praga měl být typ vozu, který Tatra představila jako T-810, původně sestaven z motoru Renault, převodovky Praga, tří náprav Praga, kabiny Renault a brzd WABCO. Zástupci Pragy se domnívají, že jejich převodovka a nápravy byly nahrazeny zahraničními výrobky, a proto se odhodlali přistoupit k arbitráži.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
