Takto vypočítaný deficit není závislý na momentálním tempu hospodářského růstu. V dobách recese by si tedy Česko mohlo dovolit i vyšší schodek. Vzhledem k očekávanému hospodářskému růstu by však reálný deficit měl do pěti let klesnout pod jednoprocentní hranici nebo by české veřejné finance měly dokonce vykázat přebytek.
Dohodnutý cíl je mnohem přísnější než záměry, jež obsahuje současné vládní prohlášení a koaliční návrh reformy veřejných financí. Přísnější kritérium je ale v souladu s Paktem stability a růstu Evropské unie, který platí i pro země, jež zatím nezavedly euro. V Česku se zatím mluvilo především o splnění základního maastrichtského kritéria, podle něhož rozpočtový deficit nesmí překročit tři procenta hrubého domácího produktu.
O nové verzi strategie zavedení eura bude jednat vláda na jednom ze svých příštích zasedání. Zástupci ministerstva financí a ČNB se však nadále přou o to, zda se má také stanovit datum zavedení eura v Česku.
Ministr financí Miroslav Kalousek prosazuje vstup Česka do eurozóny v roce 2012. Česká národní banka je proti stanovení data a chce vyčkat, zda vláda bude plnit své reformní sliby v oblasti veřejných financí či pružnějšího trhu práce. V ostatních částech eurostrategie včetně pasáže, jež se týká strukturálního deficitu, se však ministerstvo financí a centrální banka shodují, uvedlo Euro.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
