"Budvar je společností, která velmi dobře vydělává a přináší státu miliardy," odůvodnil svůj postoj Čunek a doplnil, že dává přednost dlouhodobému přílivu peněz před jednorázovým příjmem z prodeje. "Privatizaci podniku jako je Budějovický Budvar nevidíme jako věc, která je rozumná," notoval si s Čunkem nad tímto tématem Jiří Paroubek.
Ministerstvo zemědělství nyní připravuje transformaci posledního českého národního podniku na akciovou společnost. Ta by měla být podle odhadů hotova zhruba do jednoho roku. Hlavním problémem při převodu Budvaru na akciovou společnost je zajištění právní kontinuity následnické firmy. Pokud by byla porušena, mohlo by to ohrozit zájmy Budvaru ve sporech s americkou skupinou Anheuser-Busch o ochranné známky.
Konzultační firmu, která státu při transformaci pomůže, chce MZe vybrat ještě do konce října. Další kroky tedy budou záležet právě na doporučeních poradce. Není vyloučeno, že poradenská firma převod na akciovou společnost z bezpečnostních důvodů nedoporučí a nakonec z privatizace sejde úplně.
Podle informací České televize vláda v souvislosti s privatizací chystá také rozšíření dozorčí rady podniku z devíti na 14 členů. Jedním z nových členů by se měl stát i poslanec za ODS Michal Doktor, který před schvalování reformního balíku hrozil vládě, že ji nepodpoří. "Vláda o těchto věcech nejednala, já o nich vím jenom, že to říkáte," řekl Čunek na dotaz moderátora.
Budějovický Budvar, který je poslední pivovar v majetku státu, patří k největším exportérům piva. Loni zvýšil hrubý zisk o 15 procent na 267,2 milionu korun. Zároveň vzrostl i výstav, sládci loni vyrobili 1,152 milionu hektolitrů piva, což je meziročně o pět procent více. Tržby podniku loni vzrostly o dvě procenta na zhruba dvě miliardy korun.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
