Hlavní index tokijské burzy Nikkei 225 si odepsal 262,02 bodu a obchodní den uzavřel slabší o 1,6 procenta na hodnotě 16.158,45 bodu. Širší index Topix klesl dokonce o 1,7 procenta na 1569,47 bodu.
Obavy ze zpomalení růstu realitního trhu uškodily například akciím společnosti Sumitomo Realty & Development, které odepsaly 4,9 procenta a uzavřely na 3520 jenech. Sumitomo Realty je v Japonsku třetí největší firmou v oboru, podobnou ztrátu měl ale také lídr trhu Mitsui Fudosan. Jeho akcie klesly o 4,1 procenta na 2780 jenů.
Ztrátám se nevyhnula ani společnost KK DaVinci Advisors, která investuje do realit. Její akcie klesly o šest procent na 68.000 jenů. Podobně si vedly také akcie bank, takže Mizuho Financial Group klesla o 2,4 procenta na 702.000 jenů a Sumitomo Mitsui Financial Group zaznamenala ztrátu zhruba 1,5 procenta na 872.000 jenů.
Snaha prodávat akcie byla patrná skoro na celém trhu, tedy i mezi výrobci oceli nebo dopravními společnostmi. O jejich akcie měli investoři ještě před pár týdny zájem kvůli solidnímu růstu zisků. Proti trendu nicméně šly akcie Sony, které zpevnily o 2,3 procenta na 5740 jenů. Primární emise Sony Financial by totiž měla zlepšit finanční profil mateřské společnosti.
Na devizovém trhu se zvyšoval kurz jenu, který je v posledních letech indikátorem rizika. V současné době mají investoři snahu riziku se spíše vyhýbat, takže už japonský jen tolik nevyužívají jako nástroj k financování rizikovějších transakcí.
V závěru obchodování se japonský jen k dolaru prodával v kurzu 115,81 JPY a mírně zpevnil z předchozích 115,94 JPY, kde byl v úterý. na paritě s eurem vzrostl na 157,27 ze 157,93 JPY, a rovněž dolar vůči euru vystoupil na 1,3580 z předchozího kurzu 1,3622 USD.



Test ojetiny: Možná se vyplatí nejít automaticky pro Škodu. Opel Insignia II je opomíjenou ojetinou za skvělé peníze
Tohle měla být Škoda pro chudé. Sagitta představovala zajímavý nápad, ale do série se nedostala
Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
