Podle odborníků se poptávka přesouvá k větším vozům v nižší střední třídě a k velkoprostorovým autům a terénním vozům, kde jsou letos proti loňsku nárůsty až o polovinu. "Jde o proces stabilizace tuzemského trhu, který bude pokračovat i v dalších letech. Díky zlepšující se ekonomické situaci budeme i nadále pozorovat přesun zájemců o nové vozy k větším a dražším automobilů," řekl ČTK tajemník Svazu dovozců automobilů Pavel Tunkl.
Na přesun zákazníků k větším vozům reagují výrobci zvýšenou nabídkou větších aut i zvětšováním rozměrů v rámci kategorií. Například nová Škoda Fabia je delší o dva centimetry, vyšší o pět cm a má větší kufr o 40 litrů. Renault Twingo, který přijde na trh v polovině listopadu, je o 17 cm delší než jeho předchůdce, má větší zavazadlový prostor a míří z třídy mini vozů mezi malá auta.
Malé a mini vozy jsou cenově nejdostupnější kategorií aut. Cena nejlevnějších modelů nyní začíná pod 170.000 Kč. Například Hyundai Atos vyjde při nákupu na leasing na 164.900 korun, Fiat Panda na 169.900 Kč. Nové Twingo se v západní Evropě prodává za 7990 eur, tedy asi 223.000 korun. Jeho cenu v ČR firma nezveřejnila, ale podle generálního ředitele pobočky Bernarda Chretiena bude nižší, než u jeho předchůdce. Toho bylo možné pořídit od necelých 200.000 korun.
Nejprodávanějším malým autem je Fabia tuzemské Škody Auto s podílem téměř 46 procent. Na druhém místě je Renault Thalia a na třetím Toyota Yaris, oba s podílem blížícím se pěti procentům.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
