Elektrárna, kterou chce Škoda Praha vybudovat v provincii Tra Vinh, ležící v deltě řeky Mekongu, má mít šest pětisetmegawattových bloků. Celkem by tak šlo o zdroj výkonný jako jeden a půl českého Temelína, píšou HN.
ČEZ nechce investiční záměr komentovat. "Dál se jedná o konkrétních podmínkách," řekl mluvčí Ladislav Kříž. Podle zdrojů deníku není vyloučeno, že by se ČEZ v budoucnu podílel i na provozu elektrárny.
Rozvíjející se vietnamské ekonomice chybí energie, takže příležitostí k investicím je v asijské zemi mnoho. "Je však otázkou, zda je u nás pro takový projekt dostatečná výrobní kapacita," cituje deník Jaroslava Hubáčka, šéfa Škodaexportu, který má s vývozem energetických technologií letité zkušenosti.
Škoda Praha je dodavatelem energetických celků, zejména tepelných a jaderných elektráren. V současnosti mj. pracuje na komplexní obnově elektrárny Tušimice II, na modernizaci čtyř bloků jaderné elektrárny Dukovany a na dodávkách pro výstavbu dvou egyptských elektráren.
Stoprocentním vlastníkem Škody Praha je od roku 2005 společnost ČEZ, v současnosti nejziskovější tuzemská společnost.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
