Vláda schválila převod bývalé bojové části areálu vojenského letiště za 134 milionů korun na Jihočeský kraj začátkem května. Koncem měsíce pak letiště získalo licenci kategorie 4C, umožňuje přijímat a odbavovat letadla do rozpětí křídel 36 metrů a letiště nyní může používat celou přistávací dráhu dlouhou 2,5 kilometru. Do roku 2009 by měl na letištní ploše vyrůst nový terminál, zázemí pro posádky a letový provoz či nová řídící věž. Upraví se také naváděcí zařízení a ostatní technologie.
Na letišti v Plané nyní mohou přistávat letadla ze zahraničí, která se ale musejí 24 hodin předem ohlásit. Na letiště pak přijedou celníci a cizinecká policie kvůli pasovému a celnímu odbavení letadla. Když letiště získá veřejný mezinárodní statut, budou celníci a cizinecká policie sídlit přímo v areálu letiště.
Letiště v Plané u Českých Budějovic začal Aeroklub České Budějovice poprvé užívat v létě 1935. Vojenští letci se zde poprvé představili 27. června 1937 na leteckém dni pořádaném k oficiálnímu otevření letiště. Při druhé světové válce sloužilo letiště pouze armádě. V roce 1947 na něm byl zahájen pravidelný letecký provoz Československých aerolinií na trase Praha - České Budějovice. Po roce 1948 bylo letiště zařazeno mezi vojenská letiště. Armádní letectvo jej definitivně opustilo v roce 2005. Civilní provoz na letišti začal loni v dubnu.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
