Nákupem osmi nových strojů ČSA využijí opci, která byla součástí smlouvy z roku 2004 o dodávce 12 airbusů pro střední tratě. Ty ČSA v současné době postupně přebírají; zatím jich ve flotile létá osm. "Podmínky pořízení osmi letadel z opce jsou vzhledem k vývoji situace na trhu lepší než u původních 12 letounů," řekla Hupáková. Původních 12 letadel vyjde firmu na deset až 12,5 miliardy korun.
Podle prezidenta firmy Radomíra Lašáka budou ČSA v budoucnu nová letadla nezbytně potřebovat. "K dalšímu rozvoji neodmyslitelně patří konkurenceschopná flotila letadel," řekl Lašák. Ten se snaží ztrátovou firmu stabilizovat a dovést ji zpátky k zisku. Po loňské 400milionové ztrátě ho firma očekává již letos. Podle plánu by měla vydělat 42 milionů.
České aerolinie v současnosti provozují 50 letounů. Páteří flotily jsou zatím letouny pro střední tratě Boeing 737, které ale postupně nahrazují nové Airbusy A320 a A319. Kromě letadel pro střední tratě provozují ČSA na krátkých tratích letadla ATR42 a ATR72 a na dálkových linkách Airbusy A310. O případné obnově dálkové flotily chce firma rozhodnout v září.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
