Davies už před hlasováním ve výboru pro životní prostředí, veřejné zdraví a bezpečnost potravin přiznal, že jde o kontroverzní návrh.
Připustil také, že vzhledem k tomu, že se v Německu na dálnicích může jezdit bez omezení rychlosti, tak zejména jeho němečtí kolegové by v případě úspěchu návrhu mohli mít potíže, jak to vysvětlit spoluobčanům.
Německo se kvůli benevolenci k rychlosti na silnicích ostatně dostává pod palbu kritiky ekologů, kteří tvrdí, že neomezená rychlost má neblahé dopady na emise skleníkových plynů.
Daviesův návrh počítal s tím, že stanovenou maximální rychlost 162 kilometrů v hodině by mohla překračovat pouze vojenská a zdravotnická vozidla.
Český europoslanec Miroslav Ouzký, který jednání výboru předsedal, po rozhodnutí vypustit inkriminovanou pasáž o maximální rychlosti v žertu řekl, že až bude příště spěchat přes Německo na zasedání EP, bude moci jet dvousetkilometrovou rychlostí.
O nezávazném materiálu, který dnes zmiňovaný výbor probíral, bude plénum EP hlasovat v říjnu.



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
