...to navzdory jejímu odporu vůči nabídce OMV na přátelskou fúzi.
Generální ředitel Wolfgang Ruttenstorfer řekl rakouské rozhlasové stanici ORF, že podíl v MOL pomůže zajistit, aby maďarskou firmu s tržní kapitalizací 15 miliard dolarů nemohl převzít nikdo jiný.
Ruttenstorfer dodal, že spojení obou firem stále vidí jako výhodné.
"Věříme, že se konkurence mezi ropnými a plynárenskými firmami ve střední a východní Evropě bude vyostřovat, a proto by bylo pro dva nejsilnější středoevropské hráče rozumné spojit síly," řekl Ruttenstorfer.
"Věříme, že náš podíl v MOL je dobrá investice a v každém případě pomůže zabránit tomu, aby do firmy vstoupil někdo jiný," dodal. "Všechny možnosti tak zůstávají otevřené."
OMV navrhla spojení obou firem v červnu poté, co v tichosti zdvojnásobila svůj podíl v maďarské společnosti. Zatímco se rakouská skupina, částečně ovládaná státem, zavázala, že bude jednat jedině ve shodě s MOL, maďarská strana považuje nabídku OMV za nepřátelskou.
MOL se ve snaze překazit rakouské námluvy dohodla s firmou ČEZ , jež by v rámci domluvy o širší spolupráci měla převzít až 10 procent akcií maďarské společnosti.
[VÍDEŇ/Reuters/Finance.cz]



Na Slovensku nově může člověk dostat pokutu za rychlost, pokud poběží na autobus. Po chodníku se teď musí chodit a jezdit nanejvýš 6 km/h
Test Volkswagen Caravelle Long 2.0 TDI 4Motion: Mikrobus do nepohody
Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
