"Ve čtvrtek odpoledne získala elektrárna od Státního úřadu pro jadernou bezpečnost povolení k opětovnému startu reaktoru prvního bloku. Po vydání povolení zahájil provozní personál činnosti potřebné k obnovení provozu reaktoru. Dnes v 10:50 byl reaktor spuštěn," uvedl mluvčí.
Energetici při odstávce vyměnili rovněž část vysokotlakého rotoru turbíny. Stejnou součástku už letos namontovali ve druhém výrobním bloku. Výkon tisícimegawattového zařízení se tím zvýší nejméně o 26 MW na 1020 MW. Zároveň se prodlouží životnost soustrojí. Výměna rotorů a dalších součástek v obou blocích bude stát zhruba 700 milionů korun.
Výměnu dílů vyvolaly problémy s chvějící se turbínou. Potíže sice elektrárna odstranila loni, ČEZ se ale nakonec rozhodl, že část zařízení inovuje a vymění za moderní.



Dacia Bigster, o které pořád sní spousta českých zákazníků, se vyrábí. S dieselem stojí zhruba 600 tisíc, ale je tu problém
Ceny dálničních známek v Česku porostou, roční bude od ledna už za víc než 2500 Kč
Na prodej je devadesátkové Ferrari pro chudé v perfektním stavu. Fiat za půl milionu je lákavá nabídka
Rakousko končí s nalepovacími dálničními známkami a zdražuje
Test Fiat Panda La Prima: Styl za dobrou cenu a automat k tomu
