Podle ministra práce a sociálních věcí Petra Nečase, který novelu uvedl, obsahuje vládní materiál více než 120 novelizačních bodů, které upravují nejen samotný zákoník, ale i další zákony a normy. Nečas řekl, že při projednávání nového zákoníku vznikla řada pochybení a ty se musí pracně řešit komplikovaným výkladem. Vláda koncem roku navrhla platnost zákoníku ještě o roku odložit, ale tím, že sněmovna nezkrátila příslušné lhůty, musela vláda několik dní před koncem roku vzít svůj návrh zpět.
Poslanec KSČM Stanislav Grospič však upozornil na některé body, které podle jeho názoru jdou za rámec technické novely a mohou mít hlubší dopady na trh práce. Jde mimo jiné o zaměstnávání mladistvých do 18 let, kterým se rozšiřuje týdenní pracovní doba z 30 na 40 hodin. Podle MPSV však nynější ustanovení brání v zaměstnávání mladých s nízkou či žádnou kvalifikací. Grospič se ale domnívá, že to může ovlivnit mzdový vývoj, protože lidé pod 18 let budou mít nižší mzdu a nebudou klást nároky na zaměstnavatele.
Také Alena Páralová (ODS) uvedla řadu nedostatků, na které ji lidé upozorňují a které chce ve druhém čtení řešit. Novelu podpořil i bývalý ministr práce Zdeněk Škromach (ČSSD), podle něj jde je to další krok ke zkvalitnění této normy. Poslanci schválili také zkrácení lhůty pro projednávání ve výborech na 21 dní tak, aby se mohli druhým čtením zabývat již na následující schůzi.
Novela se vyhýbá paragrafům, které jsou předmětem politických sporů i dvou stížností u Ústavního soudu. Většina ustanovení je proto technického rázu. Novelu a předchozí dohodu přivítali i zástupci zaměstnavatelů i odborů. Nový zákoník loni těsně před volbami prosadila i přes prezidentovo veto ČSSD spolu s komunisty. ODS usilovala o odklad. Představitelé zaměstnavatelů s kodexem nesouhlasili, odbory ho naopak vyžadovaly.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
