Pokud si chce ČR udržet konkurenceschopnost na evropském trhu práce, nestačí tak podle statistiků pouze levná pracovní síla, protože v rámci unie existují již i pracovníci výrazně levnější. Podle analýzy je třeba více investovat do kvalifikace - pomaturitního vzdělávání, v němž ČR zaostává, a do výuky jazyků. Například podíl vysokoškoláků v populaci je podle ČSÚ v tuzemsku jeden z nejnižších v EU.
Za západní Evropou domácí průměrná hodinová mzda stále výrazně zaostává, ale postupně se tamní úrovni sbližuje, a to vzhledem k rychlejšímu nominálnímu i reálnému nárůstu a zpevňování domácí měny vůči euru.
Nominálně český zaměstnanec za hodinu loni pobíral v průměru o 52 procent víc než v roce 2000, reálně, tedy po očištění růstu cen, o 35 procent víc. V eurech jsou ale vzhledem k posilování domácí měny nárůsty výraznější. Reálně Čech v přepočtu na evropskou měnu loni dostal za hodinu zaplaceno zhruba o dvě třetiny více než před sedmi lety.
Naproti tomu v sousedním Německu za uplynulé sedmileté období průměrná hodinová mzda v eurech nominálně stoupla o 12 procent, reálně pouze o dvě procenta.



Malý náklaďáček mnoha jmen: Škoda/Aero/Praga (A) 150 byla nedoceněným československým dříčem
Řidička uvízla na železničním přejezdu, rychlík ji minul jen o kousek
Brzdná dráha delší až o deset metrů. Hlavně levné pneumatiky z východní Asie jsou pro řidiče rizikové
Test Renault Symbioz: S novým hybridem jezdí svižně a se spotřebou legendárního té-dé-íčka
Kdo nezvládne tento kvíz za plný počet, ten si dost možná auto zničí. Kontrolky jsou totiž základem komunikace mezi autem a řidičem
